Fresh start

Då har man börjat gymnasiet... Jag hade egentligen tänkt köpa en dagbok som jag skulle börja skriva i samma dag som jag började men så blev det ju inte riktigt. Det här fick bli någon form av nödlösning nu 3 veckor efter att jag faktiskt började. Det har hänt så mycket och det finns så mycket att berätta men det är svårt att veta vart jag ska börja! Det är väl bäst att börja från början?

Jag var så nervös, det minns jag i alla fall. Alla som skulle börja samhällsprogrammet samlades i ett stort klassrum. Sedan kom två lärare in och började dela upp klassen och vi som blev uppropade fick lämna klassrummet och gå in andra klassrum med våra nya klasser. Jag kände redan 4st av mina "nya" klasskamrater sedan innan, de är "gamla" klasskamrater men de är inte direkt folk jag umgicks med i grundskolan så jag fann ingen poäng med att sitta med dem. Istället hamnade jag bredvid 2 tjejer som jag nu inte ens kan fattta att jag satte mig bredvid! HELT GALET!
Lärarna började snabbt prata, välkomna oss till skolan och gå igenom lite smått och gott, sådant trevligt! Dagen avslutades med att alla elever genomförde några traditioner på skolan och sedan fick vi sluta för dagen. Mycket trevlig första dag! Gick från 9 till 11 tror jag att det var...

(Actually made two new friends the first day)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0